Unul din cei mai frumosi psalmi mesianici. O cantare de dragoste si incurajare pentru cei chamati sa faca parte din Biserica-Mireasa a Domnului Isus.
Semnificatia imediata a psalmului in contextul istoric de atunci a fost un indemn adresat tineri mirese luata de la casa parintilor ei prntru a fi instalata la curte ca sotie a imparatului lui Israel. Tanara se prea poate sa fi fost fata lui faraon, iar imparatul sa fie Solomon.
O astfel de cantare i-ar fi putut canta robul lui Avraam Rebecai, plecata din casa lui Betuel,sa fie nevasta lui Isaac, in calatoria caravanei spre casa.
Psalmul devine profetic in accentul pus de versetele 6-7:
“Scaunul Tãu de domnie, Dumnezeule, este veºnic; toiagul de domnie al împãrãþiei Tale este un toiag de dreptate. Tu iubeºti neprihãnirea, ºi urãºti rãutatea. De aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tãu Te-a uns cu un untdelemn de bucurie, mai presus decât pe tovarãºii Tãi de slujbã”.
Pasajul profetic este citat in Evrei 1:8
“… pe cand Fiului I-a zis: IScaunul Tãu de domnie, Dumnezeule, este in veci de veci; toiagul domniei Tale este un toiag de dreptate: de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tãu Te-a uns cu un untdelemn de bucurie mai presus decât pe tovarãºii Tãi.”
Mesajul psalmului este : Uitai ce ati lasat in urma, incomparabilui si inexprimabilul va asteapta la curtea imparatului si in imbratisarea Imparatului.
Structura psalmului este simpla. Dupa un verset introducere si anuntare (v.1), urmeaza o oda in cinstea Imparatului (v.2-9). Motivatia acestei ode este simpla: ezitarile sau melancolia celei chemate sa fie “imparateasa”. Restul psalmului este o enumerare a privilegiilor si rasplatirilor ei (v.10-17).
Pingback: Psalmii « Explicații la Biblie